Egy kis kantározás
Sziasztok!
R/C autó és repülő modellezőként a szelesebb napok hasznos eltöltése apropóján a kék sportóriásban vettem az első sárkányomat, egy Tribord Wing 145-öst. Igen kellemes repkedések - és kellemetlen zuhanások - után megvettem a Wing195-öst. Na ez már nagyon-nagyon tetszett. Pár héttel ezelőtt egy kb. 5-ös szélben még a 130kg-os autós kollégát is megtartott "kissé" hanyatt dőlve... Ezen a napon szembesültem először az igazi dragon feeling-el.
Ám, elszakadt a kantár. Pótoltam. Vagdostam, csomóztam, de valahogy nem lett az igazi. A téma is ezen apropóból született:
Mivel és hogyan kell, hogyan érdemes, milyen kantárhosszal, milyen arányokkal kötözgessünk-csomózgassunk?
Várnám a tippket-tanácsokat. Köszönettel: Wolfati
- A hozzászóláshoz belépés szükséges
Repair
Örömmel jelentem, hogy meggyógyult a W195-öm. Az eltört carbon rudakat pótoltam (1,6m-es szál 1200Ft) méretre vágás után, a szakadt szárnyat javítószalagoztam, így újra bevetésre kész. Itt jegyezném meg, hogy a Wing195-ös kereszttartói (a kicsik) a kilépőélbe valami felháborító módon vannak befogatva... A zseb belső oldalán egy gumigyűrű tartja a dugót. Ráadásul a 3mm-es carbon rúd bele van ragasztva a dugóba, hogy még véletlenül se legyen egyszerű a javítás. Végül is a kapható javító készlet összenyomható dugóját tettem a jobb oldal két hiányzó helyére. Így megint tuti. Valahogy még megoldom, hogy ne csússzon ki olyan könnyen...
Köszönöm a tanácsokat. Szárnyra fel!
Üdv: Wolf Attila
Valóban jó ötlet az
...és mi a helyzet a felső összekötő rúd hosszával?
Anno egy kicsit"doddgrossossá" téve a winget ennek hosszát megnöveltük egy-két centivel. Annak mi a hossza?
(és lessz "megateam" ?!)
samugyuri/3S
Felső kereszttartó
Lemértem a Wing195 kereszttartóit. Az eredmény: Felső kereszttartó: 47,4 cm, alsó kereszttartó: 2 X 63,1cm
Miki kereszttartók47,5/63
Az én kereszt taró méreteim:
Felső = 47,5 cm
Alsók = 2 x 63 cm. Csoda, hogy egyformák.
Új kantár
Sziasztok!
Sikeresen átkötöttem a kantárzatot. Hétfőn(2007.01.29) lementem kipróbálni, finomhangolni. Kb 3 méteres eresztőzsinórra engedtem, és a régit idézve szépen reppent. Csakhogy... jött egy hirtelen nagy puff, és leverte a földre. Nem gondoltam volna, hogy a carbonrudak, amik eddig szuperül bírták a kiképzést, ennyitől eltörnek. De hát volt ereje a puffanásnak.
A károk: A jobb oldalon lévő 2 carbon kereszttaró eltört, és ezek a szárnyat feltépték. Így jártam. Most jöhet a javítás, illetve a pótlás.
Addig "marad" a Wing145-ös.
Javítás
Köszi, Akkor jól láttam, hogy az a fehér széles dolog, az a javítószalag. Ez mennyire tartós? Vagy esetleg kell varrogatni is utána?
Ugyanakkor elindult a hangyácska, és valószínüleg veszek egy EOLO Perception-t. A Wing 195-nél kisebbet nem szeretnék már.
Perception
Re: Javítás
Én a vitorla mind a két oldalára szoktam ragasztani, tartós, varrni nem kell.
Azt elfelejtettem mondani, hogy a decathlonban elég könnyen kicserélik garanciába a sárkányt, egy próbát megér
Eolotól én csak az Overt ismerem közelebbről, a Perceptiont nem. Hátha reptette már valaki, és beírja a véleményét.
Az utolsó két reptetés
Az utolsó két reptetés után nekem is javitanom kellett a wingjeinket
Nem akarom elkiabálni, de törésünk eddig még nem volt, csak szakadás (vitorla, eresztőzsinór), meg elhagyott rúd.
Decathlonba lehet kapni öntapadós javítószalagot a vitorlához, fehér színben. Rudak is szoktak lenni.
Kantár
Köszönöm szépen, már méricskélek is....
Ez egy jó tanulság volt a számomra. Legközelebb még a gyári hosszakat azon melegében lemérem, és letárolom. A mihamarabbi próba nem várat soká magára.
Mégegyszer köszi. Üdv: Wolf Attila