Wing 145 Tuning Tipp

Wing 145 Tuning Tipp

Foglalkoztatott a gondolat mit lehet kihozni belőle??...a vitorla szabása trükksárkányosnak tűnt, csak azokat a lágy és nehéz csöveket kellene kicserélni benne, meg persze átkantározni egy Overes típusú kantárra.
Akinek van kedve és megcsinálja ezt az átalakítást, az azt hiszem kellemesen fog csalódni benne.

Az eredmény egy kisszeles, szinte 0 szeles sárkány lett.

Első reptetési eredmények szélcsendben:
- Halfaxel: szépen, könnyen csinálja
- Fade: stabilan trükkben marad
- Fade földről: simán egyszerűen csinálja
- Fade halfaxelből: szépen könnyen csinálja
- Backspin: Stabilan szépen csinálja
- Slotmachine: nagyon szépen csinálja
- 540: egyszer sikerült szép volt
- Cascad: megcsinálta

A rudakat kicseréltem szénszálas csőre, így könnyű lett és sokkal merevebb.
Eredeti súly: 165g    Új  súly: 116g

Hozzávalók:
- 4-es Szénszálas cső
(Én exel-ből csináltam de szívesebben csináltam volna simából, mert az egy nagyon picit rugalmasabb, exel merevebb erősebb és 2-3 grammal nehezebb)
Nem biztos hogy bárhól beszerezhető, de itt valószinű.
150 cm exel 19 gramm
150 cm sima 16 gramm

- 2 db 4 es exel villás végzáró kupak

- 3-4 db 3-as  végzáró kupak
Ebből lesznek a stopperek a szárnyéleken lévő keresztmerevítők elé és után + megfoghatják a kantár zsinórt is.

A többi alkatrészt a régiekből használhatjuk fel.

Kantár zsinór: valami könnyű, nem rugalmas, vékony, de ha csomókat kötünk rájuk azért tartsanak. .
Én használt eregető zsinórt (ami eregetésre már nem jó) 50-30 kp os dyneema vagy laser pro goldot használok. A zsinór vastagsága kis szelesnél nagyon fontos (meg másnál is) mert igazi kézifékként működhet.

A kantár méretek még tesztelés alatt vannak ezért összességükben túl hosszúak direkt, innen szoktam lefelé haladni. De akinek már így is elég eleinte szívesen megadom, aztán a véglegesnél átköti a tutira.



Színenként egy zsinórok.
Az A-B-C kantár kezdeteknél vannak még 11 csomóból álló előkék, csomónként 1 centis eltolással. Így pl. az A = 34 cm, de plusz-mínusz  5 centiméter állítható rajta, és a többinél is.
A piros és a kék között egy „kapcsolható csomó” van, ezért itt még egy plusz állítási lehetőség is van.


Yoyot még igazából nem csinál, meg Cometet sem,  ezen dolgozom még több variációval, remélem összejön, de ehhez már nem fog kelleni más alkatrész.

Fotókat még mellékelek ugyan ide csak perpillanat nincs időm.
Van aki már karácsonyra szeretné átépíteni a sárkányát,  ezért tettem fel az alkatrészek beszerzése miatt.

Folyt köv.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Wing 145 Tuning Tipp frissítve 1

Kantárméretekkel fent 

Ezt meg kell csinálni

A látottak/olvasottak alapján mindenképpen megéri az átalakítást, én már tudom, mivel fogok foglalatoskodni az ünnepek közötti pihenöidöben... Valahogy mindig sejtettem/éreztem, hogy több van ebben a madárban, mint amit elsöre mutat... Oferi, végülis mi adta ehhez az átalakításhoz a kezdö lökést? Idézek töled két mondatot a W145-tel kapcsolatban: „nem a szívem csücske” és „trükkökből gyakorolni lehet vele: semmit” Minden elismerésem, hogy ezek után (vagy pont ezért?) nekiálltál és elkezdted „átszabni” ezt a sárkányt. Lesznek kantár méretek közzé téve? Plíííz!

Nyáron a Decathlonnál a

Nyáron a Decathlonnál a Sárkányeregetés népszerűsítésénél tartott sport napon kaptunk 3 db. Wing 145-öt hogy azt rángathassák a gyerekek. Hogy legyen is sikerélményük át kellett kötni a kantárokat rajtuk ( 6-7 centit visszakötni a felső kantárból). Így könnyen felrepült szelecskében is :). Próbálgatás közben láttam hogy a halfaxelt, fadet, egész ügyesen csinálná ez, ha hagyná a zsinórzata és a dög nehéz hajlékony rudazata. Azóta meg csak a vitorlájának a szabását nézegettem és trükkösnek tűnt. Most meg elszántam magam, kihúzogattam a rudakat (nincs ragasztva sehol) és raktam bele rendeset. Ez hamar megvolt, csak a kantár kötözgetéssel tudok sok időt elbíbelődni.

Természetesen szívesen leírom a mostani próbakantár méreteit is, csak most délutános vagyok, hétvégén lesz időm elővenni és a kantár kínpadra felkötni és pontosan lemérni.

Videó a "NULLSZELES" wing_145-ről

OFeri által "Nullszelesre" átépített Wing 145-ösről készült videó megtekinthető:

http://oregmiki.fw.hu/video/2007/145web.wmv

Vagy az oldalról is elérhető. Remélem. Ha nem, szóljatok.

 

Szatai "Öreg" Miki Újpestről