Wing 145 kantározási kérdés

Sziasztok!

Kezdő vagyok. Kb. 3 hónapja, balatoni nyaralás során szerettem bele a sárkányozásba,
először egy egyzsinórossal szórakoztattam magam.
Az első sárkányt hamarosan követte egy  kétzsinóros:Wing 175.
Ezt jól tudtam irányítani: kanyarok, nyolcasok, körök...

Mostanában az  erősebb szelekre való tekintettel, az előbbi sárkányomat kímélve,
bevásároltam egy  erősebb kétzsinórost: Wing 145 (kéktermék).
 
A Wing 145 sárkánnyal  a következő volt a gondom:
Felröppent, de a levegőben tartása nem ment, unstabil volt, egy kanyarral lezuhant,
visszakormányozni nem tudtam.

Úgy gondoltam, hogy nem bennem, hanem a kantározásban van a hiba.
Rövid ideig a kutatva a neten találtam egy ezzel foglalkozó oldalt (bridling):
http://www.xs4all.nl/~pdj/bridling.htm

Kibontottam a csomókat, kisérleteztem,  de csak rontottam a helyzeten.
Rádöbbentem, hogy a kantározás beállítást is tanulni kell.

A sárkány eredeti kantár méreteit nem tudom, nem írtam fel.

Kérem, ha valakinek van Wing 145-s sárkánya és tudja reptetni, küldje el a kantározási méreteket!
Minden tanácsot, beállítást nagy örömmel  fogadok!


Köszönöm!

Zsolt

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

kantározás

Sziasztok!

 

Az első kétzsinóros sárkányom (mostanában) nekem is  a w 145 volt, és hatalmas lelkesedéssel én is helyből lekaptam a kantárját, hogy az internetről letöltött furmányosnál furmányosabb kantárokkal próbáljam kezesebb viselkedésre bírni. Az eredmény sajnos az lett, hogy totál repképtelen lett a sárkány.

Azóta sikerült a csorbát kiküszöbölni, és csináltam egy "enyhe turbo" kantárt, amivel közepesen erős szélben (4 bf) az eredetinél szerintem sokkal jobban ment, és reményeim szerint benne van a további állítási lehetőség.

http://www.ian.ourshack.org/kitedesign/bridling.html

Nálam a méretek a következők voltak (cm, attól a ponttól mérve, ahogy a kantárzsinór elhagyja a csövet és a csomó "vége" közt):

a= 42

b=46,5

c=47,5

d= 3,5; 5,5; 7,5 (3 fix csomó, a c vége ezek elé hurkolható)

 

[a+b+kb.1cm] (az 1 cm ráhagyás a csomóra kell, zsinór vastagsággal változhat) egy folyamatos zsinór, amelyhez  [d+e] egy prussik csomóval csatlakozik.

[d+e + ráhagyás prussikra] egy dupla szál, amelynek a hurkos végéből lesz a prussik, a továbbiakban pedig a fenti helyeken csomók vannak, a legvégén (nálam utolsó csomótól kb. 3 cm-re) pedig az a csomó van, amihez az eresztőzsinórt lehet kötni).

c végén hurok van, ez a d csomói elé hurkolandó, attól függ melyik csomóhoz, hogy mekkora turbó hatást szeretnénk. Nekem az [a+b] szálhoz legközelebbi csomónál volt viszonylag erős szélben.

 Egyelőre ez még kísérleti kantárnak tekintendő, de az előző kísérletekhez képest legalább bíztató. Kíváncsi lennék másnak vannak-e hasonló tapasztalatai. Szeretném az Eolo Genesisemet is állíthatóvá tenni, mert egyelőre, ha kicsit is kisebb a szél, kétségbeesve tekergetem fel az első keresztmerevítőre az első kantárrészt (a), hogy egy kicsit könnyebben repüljön.

Üdv: Samu Feri

 

 

Gyakorlni, gyakrolni, gyakorolni...

Kipróbáltam a méretezés szerint.  Sikerült reptetnem.
Szerintem korábban is jóvolt a kantározás csak én nem tudom még jól kezelni a kétzsinóros sárkányt.
Ennél a kicsinél ez jól megmutatkozott. Szerencsére jól bírja a kiképzést.
Gyakorlni, gyakrolni, gyakorolni...

Üdv,

Zsolt

 

HeroZero még a mai napon

HeroZero még a mai napon elküldte a kantározási méreteket képes formában!! Nagyon köszönöm neki! Üdv, Zsolt