Wing 145 kantározási kérdés
Sziasztok!
Kezdő vagyok. Kb. 3 hónapja, balatoni nyaralás során szerettem bele a sárkányozásba,
először egy egyzsinórossal szórakoztattam magam.
Az első sárkányt hamarosan követte egy kétzsinóros:Wing 175.
Ezt jól tudtam irányítani: kanyarok, nyolcasok, körök...
Mostanában az erősebb szelekre való tekintettel, az előbbi sárkányomat kímélve,
bevásároltam egy erősebb kétzsinórost: Wing 145 (kéktermék).
A Wing 145 sárkánnyal a következő volt a gondom:
Felröppent, de a levegőben tartása nem ment, unstabil volt, egy kanyarral lezuhant,
visszakormányozni nem tudtam.
Úgy gondoltam, hogy nem bennem, hanem a kantározásban van a hiba.
Rövid ideig a kutatva a neten találtam egy ezzel foglalkozó oldalt (bridling):
http://www.xs4all.nl/~pdj/bridling.htm
Kibontottam a csomókat, kisérleteztem, de csak rontottam a helyzeten.
Rádöbbentem, hogy a kantározás beállítást is tanulni kell.
A sárkány eredeti kantár méreteit nem tudom, nem írtam fel.
Kérem, ha valakinek van Wing 145-s sárkánya és tudja reptetni, küldje el a kantározási méreteket!
Minden tanácsot, beállítást nagy örömmel fogadok!
Köszönöm!
Zsolt
- A hozzászóláshoz belépés szükséges
kantározás
Sziasztok!
Az első kétzsinóros sárkányom (mostanában) nekem is a w 145 volt, és hatalmas lelkesedéssel én is helyből lekaptam a kantárját, hogy az internetről letöltött furmányosnál furmányosabb kantárokkal próbáljam kezesebb viselkedésre bírni. Az eredmény sajnos az lett, hogy totál repképtelen lett a sárkány.
Azóta sikerült a csorbát kiküszöbölni, és csináltam egy "enyhe turbo" kantárt, amivel közepesen erős szélben (4 bf) az eredetinél szerintem sokkal jobban ment, és reményeim szerint benne van a további állítási lehetőség.
http://www.ian.ourshack.org/kitedesign/bridling.html
Nálam a méretek a következők voltak (cm, attól a ponttól mérve, ahogy a kantárzsinór elhagyja a csövet és a csomó "vége" közt):
a= 42
b=46,5
c=47,5
d= 3,5; 5,5; 7,5 (3 fix csomó, a c vége ezek elé hurkolható)
[a+b+kb.1cm] (az 1 cm ráhagyás a csomóra kell, zsinór vastagsággal változhat) egy folyamatos zsinór, amelyhez [d+e] egy prussik csomóval csatlakozik.
[d+e + ráhagyás prussikra] egy dupla szál, amelynek a hurkos végéből lesz a prussik, a továbbiakban pedig a fenti helyeken csomók vannak, a legvégén (nálam utolsó csomótól kb. 3 cm-re) pedig az a csomó van, amihez az eresztőzsinórt lehet kötni).
c végén hurok van, ez a d csomói elé hurkolandó, attól függ melyik csomóhoz, hogy mekkora turbó hatást szeretnénk. Nekem az [a+b] szálhoz legközelebbi csomónál volt viszonylag erős szélben.
Egyelőre ez még kísérleti kantárnak tekintendő, de az előző kísérletekhez képest legalább bíztató. Kíváncsi lennék másnak vannak-e hasonló tapasztalatai. Szeretném az Eolo Genesisemet is állíthatóvá tenni, mert egyelőre, ha kicsit is kisebb a szél, kétségbeesve tekergetem fel az első keresztmerevítőre az első kantárrészt (a), hogy egy kicsit könnyebben repüljön.
Üdv: Samu Feri
Gyakorlni, gyakrolni, gyakorolni...
Kipróbáltam a méretezés szerint. Sikerült reptetnem.
Szerintem korábban is jóvolt a kantározás csak én nem tudom még jól kezelni a kétzsinóros sárkányt.
Ennél a kicsinél ez jól megmutatkozott. Szerencsére jól bírja a kiképzést.
Gyakorlni, gyakrolni, gyakorolni...
Üdv,
Zsolt
HeroZero még a mai napon
HeroZero még a mai napon elküldte a kantározási méreteket képes formában!! Nagyon köszönöm neki! Üdv, Zsolt